Tabere cu Suflet

Motorul Diesel

Lectia de Mecanica

Schema de functionare a unui motor Diesel pe o barca cu motor. Ranger Hope, 2008

M

otorul Diesel este un motor cu ardere interna, care transforma energia chimica in energie mecanica printr-o serie de explozii sau combustii. Aceasta energie mecanica misca pistonul in sus si jos in cilindru. Pistoanele sunt conectate la arborele cotit si miscarea sus-jos a pistoanelor, numita si miscare lineara, creeaza miscarea rotativa generata de motor.
Teoretic, motoarele diesel si cele pe benzina sunt aproape identice. Diferenta majora este modul in care se produce combustia:
In motorul pe benzina combustibilul este amestecat cu aer, comprimat de piston si aprins de o scanteie generata de bujie.
In motorul diesel in schimb, mai intai aerul este comprimat, iar dupa aceea este injectat combustibilul. Din cauza ca aerul se incalzeste cand este comprimat, combustibilul se aprinde.

Motoarele diesel sunt fabricate in versiuni de doi timpi si patru timpi. Cei patru timpi sunt:
1. Admisia (Induction): Valva de admisie se deschide,lasand aerul sa intre in cilindru si miscand pistonul in jos
2. Compresia (Compress): Pistonul se misca in sus,comprimand aerul
3. Combustia (Power): Cum pistonul ajunge in partea de sus,combustibilul este introdus exact in momentul oportun si aprins,fortand pistonul in jos
4. Evacuarea (Exhaust): Pistonul se misca in sus,fortand gazele care au rezultat din combustie sa iasa prin supapa de avacuare

Articol din Scoala Tabere cu Suflet